Toimitusehdot

Voimassa alkaen 21.05.2022

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Pilke Optiikka Oy, Kirkkokatu 14, 48100, Kotka, Puh 05-262655, s-posti: myynti(ä t)pilkeoptiikkka.fi, y-tunnus 1960160-7,. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.pilkeoptiikka.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Verkkokaupassa voi maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, PayPal sekä luottokortit.

Voit maksaa ostoksesi myös Collector laskulla tai osamaksulla sekä Joustorahalla. Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta. Laskulla tilatut tuotteet toimitetaan aina laskutusosoitteeseen.

Voitte tilata tuotteet myös postiennakolla.

Laskulla maksaminen

Verkkokaupassa voit maksaa Joustorahalla, Collector laskulla tai osamaksulla. Laskutusasiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt. Luottotiedot tarkistetaan. Laskutus tapahtuu Collectorin tai joustorahan kautta ja laskutuslisä on Collectorilla 3,80€ ja Joustorahalla 5€. Lasku lähetetään asiakkaalle vasta tuotteiden toimituksen jälkeen. Lasku lähetetään asiakkaalle laskun hyväksyntää seuraavan kuukauden 10. päivän jälkeen.

verkkomaksutavat.jpg

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail (entinen Suomen Verkkomaksut Oy, 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Toimitusaika

Varastotuotteissa toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Tilaustuotteissa toimitusaika on noin 1-4 viikkoa. Joidenkin tilaustuotteiden kohdalla on mahdollista että tuotetta ei saa enää valmistajalta. Tällöin otamme yhteyttä asiakkaaseen ja palautamme maksun mahdollisimman pian.

Toimitustapa ja toimituskulut

Tuotteet toimitetaan koosta ja tuotteesta riippuen ensisijaisesti kotiin postilaatikkoon, postipakettina lähimpään postitoimistoon tai Postin pakettiautomaattiin. Toimituskulut ovat 5,90€. Jälkitoimituksista emme peri ylimääräistä toimituskulua.

Vaihto- ja palautus

Sinulla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Kun palautat tuotteen, liitä mukaan lähetyksen mukana tullut lähetyslista josta käy ilmi tilauksesi tiedot. Kirjoita lähetyslistaan myös tilinumerosi maksun palauttamista varten. Muista säilyttää tosite palautuksestasi kunnes palautus on vastaanotettu. Palautus tapahtuu asiakkaan vastuulla ja kustannuksella.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • tilausnumero, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • kopio tilausvahvistuksesta tai mukana tullesta lähetteestä

Palautusosoite:

Pilke Optiikka Oy
Kirkkokatu 14
48100 Kotka

P. 044-3017025

Sähköposti: myynti@pilkeoptiikka.fi

Kun palautus on saapunut meille, palautamme rahat palautetuista tuotteista tai poistamme sen laskutuksesta. Toimituskuluja ei palauteta. Mahdolliset palautuskulut vähennetään palautettavan tuotteen hinnasta.

Poikkeukset palautusoikeudessa

Räätälöidyillä tuotteilla, kuten omilla voimakkuuksilla valmistetuilla aurinkolaseilla, asiakkaan toivomuksesta valmistetuilla aurinkolaseilla tai värjätyillä piilolinsseillä ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunasatamatta jätetystä toimituksesta perimme meille aiheutuneita posti ja käsittelykuluja 16€. Lunastamattomasta postiennakkolähetyksestä perimme meille aiheutuneita posti ja käsittelykuluja 36€.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, ilmoita virheestä osoitteeseen myynti@pilkeoptiikka.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Piilolinssien tilaaminen

Tilatessasi piilolinssejä, sinulla tulee olla optikon tai silmälääkärin myöntämä lupa käyttää tilaamiasi linssejä. Sinun tulee myös osata käyttää ja hoitaa piilolinssejä asianmukaisella tavalla.Tehdessäsi tilauksen vakuutat että olet saanut luvan piilolinssien käytölle ja omaat tarvittavat taidot niiden käyttämiseksi ja hoitamiseksi.

Piilolinssien turvallisen käytön edellytyksenä on säännöllinen silmien tarkastus piilolinssioptikolla tai silmälääkärillä. Piilolinssioptikko tai silmälääkäri määrittää sinulle oikean tarkastusvälin. Tilaamalla vakuutat että käyt säännöllisesti silmien tutkimuksissa.

Jos piilolinssien käyttö aiheuttaa ongelmia näkemisessä tai epänormaaleja oireita silmissä, keskeytä linssien käyttö heti ja ota yhteys optikkoosi tai silmälääkäriisi.

Alle 18 -vuotiailla tilaajilla tulee olla huoltajan suostumus tilaamiselle. Hyväksymällä nämä tilaus ja toimitusehdot alle 18 –vuotias tilaaja vakuuttaa että hänellä on huoltajan suostumus tilaukselle.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Pilke Optiikka Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti eikä jaa niitä ulkopuolisille. Asiakkaan antamia tietoja saatetaan käyttää Pilke Optiikka Oy:n omaan asiakaspalvelu- ja markkinointiviestintään josta asiakas voi halutessaan kieltäytyä.

Käytössämme on Adwordsin ilmainen tulosseurantaominaisuus.


Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Pilke Optiikka Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja
lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen
Verkkomaksut Oy.
Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai
MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa
syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla
ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on
myös maksun saaja.
Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830
Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

TallennaTallennaTallennaTallenna